"Tα κέρδη τους ή οι ζωές μας"

2024-02-23

Ακόμη μια φορά το σύνθημα «ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» γίνεται επίκαιρο όσο ποτέ στην περιοχή της Δυτικής Αττικής. Η κυβέρνηση της ΝΔ, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της HELLENIQ ENERGY (πρώην ΕΛΠΕ), προωθεί την κατασκευή δύο νέων υπόγειων αγωγών μεταφοράς αργού και «λευκών» προϊόντων διύλισης (βενζίνη, νάφθα, κηροζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης) που θα συνδέσουν τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις Ασπροπύργου και Ελευσίνας της «HELLENiQ ENERGY»(πρώην ΕΛΠΕ). Οι δύο αγωγοί θα κατασκευαστούν δίπλα και παράλληλα της σιδηροδρομικής γραμμής του νέου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα πάνω στην παλιά και παροπλισμένη εδώ και χρόνια σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας- Πελοποννήσου. Δημιουργείται δηλαδή ακόμη μία πηγή μεγάλων κινδύνων για την περιοχή, καθώς και ο προαστιακός σιδηρόδρομος και οι αγωγοί μεταφοράς καυσίμων προβλέπεται να περνάνε μέσα από πόλεις, κατοικημένες περιοχές και βιομηχανικές ζώνες.

Οι παραπάνω σχεδιασμοί θεμελιώθηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2017 και ολοκληρώνονται τώρα επί κυβέρνησης ΝΔ, και είναι ενταγμένοι στα πλαίσια και στους στόχους της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής 2021, που έχει σχεδιαστεί ακριβώς για να δημιουργήσει προϋποθέσεις κερδοφόρων επενδύσεων για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Με την κατασκευή των αγωγών μέσα σε κατοικημένες περιοχές και δίπλα στη γραμμή του Προαστιακού, προσθέτουν μία ακόμη ωρολογιακή βόμβα στην περιοχή, η οποία είναι ήδη επιβαρυμένη από τις βιομηχανικές και μεταφορικές δραστηριότητες, που εδώ και χρόνια αναπτύσσονται χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη ούτε για την ασφάλεια εργαζόμενων και κατοίκων, ούτε για το περιβάλλον, ούτε για την αντιμετώπιση ατυχημάτων μεγάλης έκτασης. Μάλιστα τα ατυχήματα που συμβαίνουν ετησίως σε αγωγούς μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, σύμφωνα με έρευνες τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, είναι πολύ συχνά και πολλά από αυτά προκαλούν σοβαρούς τραυματισμούς, ακόμα και θανάτους.

Η κυβέρνηση, προσπαθώντας να ωραιοποιήσει την κατάσταση, προβάλλει μόνο την κατασκευή του προαστιακού, τονίζοντας ότι αυτός θα συμβάλει στη γρήγορη, αξιόπιστη και ασφαλή μεταφορά των κατοίκων και των εργαζόμενων της περιοχής, με ένα μέσο που έχει περιβαλλοντικά ωφέλιμες επιπτώσεις. Όμως, όσο και αν προσπαθούν, υπάρχουν συγκεκριμένα γεγονότα που τους διαψεύδουν και αποδεικνύουν ότι στόχος τους είναι να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των ΕΛΠΕ, των Ναυπηγείων, αλλά και άλλων ομίλων της περιοχής

Είναι ξεκάθαρο ότι το έργο του προαστιακού σχετίζεται άμεσα με την εγκατάσταση των νέων αγωγών Λευκών Προϊόντων μεταξύ των διυλιστηρίων Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ ταυτόχρονα θα εξυπηρετεί και το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, και την εμπορική διασύνδεση για τις ανάγκες των Ναυπηγείων της Ελευσίνας και παράλληλα θα τους εξασφαλίζει και τη μεταφορά φτηνού εργατικού δυναμικού. Είναι επίσης φανερό, ότι το συγκεκριμένο έργο προωθείται για να εξυπηρετήσει και μελλοντικά σχέδια, αφού υπάρχει πρόβλεψη για δύο επεκτάσεις της σιδηροδρομικής γραμμής, η μία για σύνδεση της με το λιμάνι της Ελευσίνας και η δεύτερη, επίσης στην περιοχή της Ελευσίνας, σε λίγα μόνο χιλιόμετρα απόσταση, για σύνδεση με το λιμάνι της Βλύχας.

Όσον αφορά την «αγωνία» που τους έπιασε ξαφνικά για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των εργαζομένων, αν πραγματικά ήθελαν κάτι τέτοιο θα ικανοποιούσαν το εδώ και χρόνια πάγιο αίτημα για αναβάθμιση και για συχνότερα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου που υπάρχει ήδη, και ο οποίος εξυπηρετεί τις ίδιες περιοχές, περνώντας εκτός των πόλεων και των κατοικημένων περιοχών. Όμως και αυτό το πάγιο αίτημα κατοίκων και εργαζόμενων για συχνότερα δρομολόγια των τρένων και για ένα ευρύτερο συγκοινωνιακό σχέδιο σύνδεσης των πόλεων τόσο με τους σταθμούς του Προαστιακού, όσο και με την Αθήνα και τον Πειραιά, θεωρείται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις περιττό κόστος.

Το παράδειγμα της Δυτικής Αττικής είναι αποκαλυπτικό και αποδεικνύει πλέον ποιος χάνει και ποιος κερδίζει απ' την καπιταλιστική ανάπτυξη. Μια ανάπτυξη που έγινε με την παράδοση τεράστιων εκτάσεων γης στο μεγάλο κεφάλαιο για να βάλουν λατομεία, ανεμογεννήτριες, αποθήκες και βιομηχανίες, μια ανάπτυξη που επιφέρει εκτεταμένη καταστροφή του περιβάλλοντος και τον κίνδυνο ενός ατυχήματος μεγάλης έκτασης με ολέθριες συνέπειες. Τα όποια έργα έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται, μελετήθηκαν, κατασκευάστηκαν και λειτουργούν με κριτήριο πόσο κερδίζει ο επενδυτής και κατά πόσο εξυπηρετούν τους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Την ίδια στιγμή, δεκάδες άλλα έργα αναγκαία για τη ζωή μας παραμένουν «όνειρα θερινής νυκτός» γιατί δεν αποδίδουν κέρδος. `Έργα για την κάλυψη βασικών αναγκών μας, παιδικοί σταθμοί, σχολεία, οργανωμένοι ελεύθεροι χώροι, άλλα έργα υποδομής που θα μπορούσαν να σώσουν ζωές, όπως τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά, η αντισεισμική θωράκιση των κτιρίων, είτε υποχρηματοδοτούνται και γίνονται αποσπασματικά είτε δεν γίνονται ποτέ.

Τα μέλη και οι φίλοι του ΚΚΕ το λέμε ξεκάθαρα. Δεν πρέπει ο λαός της Δυτικής Αττικής να επιτρέψει να γίνει άλλο ένα έγκλημα εις βάρος του. Δεν πρέπει να ανεχθούμε να ζούμε εμείς και τα παιδιά μας σε ένα κατεστραμμένο περιβάλλον και με τον κίνδυνο ατυχημάτων στην ημερήσια διάταξη. 

Καλούμε τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της περιοχής να αγωνιστούμε να μην περάσουν τα επικίνδυνα σχέδια της κυβέρνησης και των ομίλων. Τώρα απαιτείται να δυναμώσει η πάλη για να διεκδικήσουμε ουσιαστικά μέτρα προστασίας, της ζωής μας και του περιβάλλοντος, να διεκδικήσουμε έργα που έχει ανάγκη ο λαός και όχι οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε