«Να αναβαθμισθεί η συγκοινωνιακή σύνδεση της Ελευσίνας – Μαγούλας και συνολικά της ευρύτερης περιοχής του ΘΡΙΑΣΙΟΥ Πεδίου»

2019-10-11

Σε Συγκέντρωση στο Υπουργείο Μεταφορών, την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου, αποφάσισαν να προχωρήσουν εργατικά σωματεία και μαζικοί φορείς, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποίησαν τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, για την ανεπαρκή συγκοινωνιακή σύνδεση του Δήμου Ελευσίνας και συνολικά του Θριασίου Πεδίου με το κέντρο της Αθήνας και άλλες περιοχές. 


Την πρωτοβουλία για τη σύσκεψη πήραν το Σωματείο Εργαζομένων «Θριάσιου» Νοσοκομείου, το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Ελευσίνας, Μάνδρας, Μαγούλας, το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Δυτικής Αττικής και ο Σύλλογος Γυναικών Ελευσίνας.

Συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι από το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής, το Σύλλογο Εργαζομένων ΟΤΑ Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Μάνδρας - Ειδυλλίας το Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ Δυτικής Αττικής «Κώστας Βάρναλης», την Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Ελευσίνας και το Σύλλογο Ηπειρωτών Θριασίου καθώς και εργαζόμενοι και κάτοικοι της περιοχής.

Την κεντρική εισήγηση έκανε ο Μ. Βαρδαβάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων «Θριάσιου» Νοσοκομείου, ο οποίος ανέφερε ότι «πήραμε την πρωτοβουλία για τη σύσκεψη γιατί δεν ανεχόμαστε να συνεχιστεί η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση:

● τα δρομολόγια του Προαστιακού από και προς το Σταθμό της Μαγούλας είναι αραιά (ανα μία ώρα) ενώ και οι ώρες άφιξης και αναχώρησης δυσκολεύουν την μετακίνηση των χιλιάδων εργαζομένων προς τις επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες της περιοχής.Μεγάλη είναι και η οικονομική επιβάρυνση (λόγω του ακριβού εισιτηρίου από Κόρινθο - Μέγαρα - N. Πέραμο έως Μαγούλα και αντίστροφα) σε εργαζόμενους, στους οποίους έχουν ήδη επιβληθεί μεγάλες μειώσεις σε μισθούς και μεροκάματα.

● η πρόσφατη κατάργηση της λεωφορειακής γραμμής Α16, σε συνδυασμό με την παλαιότερη κατάργηση της λεωφορειακής γραμμής Β16, ουσιαστικά αποκόβει την Ελευσίνα από την απευθείας σύνδεση με λεωφορείο προς το κέντρο της Αθήνας και τις άλλες περιοχές.

● παρόμοια προβλήματα στους κατοίκους του Ασπροπύργου και των Ανω Λιοσίων προκαλούν οι πρόσφατες καταργήσεις λεωφορειακών γραμμώνΓια την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, ευθύνες έχουν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, επειδή προωθούν συστηματικά την παράδοση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στους επιχειρηματικούς ομίλους και καθορίζουν ως κριτήριο για το σχεδιασμό των δρομολογίων και συνολικά του συγκοινωνιακού δικτύου, την επιχειρηματική κερδοφορία και όχι τις λαϊκές ανάγκες.Το υποβαθμισμένο συγκοινωνιακό δίκτυο, σε συνδυασμό με την έλλειψη αναγκαίων έργων υποδομής (π.χ. έργα αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας και αντισεισμικής θωράκισης) ενώ ταυτόχρονα προωθούνται ταχύτατα έργα που υπηρετούν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, αποκαλύπτουν το πραγματικό πρόσωπο της περιβόητης «ανάπτυξης» που διαφήμιζαν Κυβέρνηση, αντιπολίτευση, Περιφέρεια Αττικής και Δήμοι στον πρόσφατο Συνέδριο στην Ελευσίνα.

Σκοπός της Σύσκεψης είναι να συναποφασίσουμε αγωνιστικές πρωτοβουλίες για να διεκδικήσουμε:

► Να πυκνώσουν τα δρομολόγια του Προαστιακού στους σταθμούς του Ασπροπύργου, της Μαγούλας και των Μεγάρων, με προτεραιότητα στις ώρες μετακίνησης των εργαζομένων

► Να επαναλειτουργήσει η λεωφορειακή γραμμή Γ16 καθώς και γραμμή που θα συνδέει την Ελευσίνα και Μάνδρα με το κέντρο της Αθήνας. Να αντιστοιχηθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων να αντιστοιχηθούν στις ώρες άφιξης του Προαστιακού.

► Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την ασφαλή λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Να μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου κατά 50% για τις λαϊκές οικογένειεςΞεκαθαρίζουμε ότι στηρίζουμε τον αγώνα για να ανακληθούν οι ιδιωτικοποιήσεις και να σταματήσει κάθε επιχειρηματική δράση στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών.»

Στη συνέχεια, πήραν το λόγο ο Ν. Αγγελόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων, που ανέφερε ότι «στηρίζουν την πρωτοβουλία για ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί χιλιάδες λαϊκές οικογένειες», ο Ν. Μαίλης, αντιπρόεδρος του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Δυτικής Αττικής, και ο Γ. Τσίντζηρας, από το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής, που αναφέρθηκαν στην ανάγκη επέκτασης της συγκοινωνιακής σύνδεσης στις δεκάδες επιχειρήσεις της περιοχής, ενώ η Β. Γκίκα, πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Ελευσίνας, εστίασε στην ανάγκη για αξιοπρεπή μεταφορά των επιβατών.Παρεμβάσεις έκαναν η Γ. Βασιλείου, από την Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, και η Ν. Ιακώβου, από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ, που αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη μετακίνηση τους οι δεκάδες εκπαιδευτικοί και στην ανάγκη για ανταπόκριση των δρομολογίων των λεωφορείων με τα δρομολόγια του προαστιακού στο σταθμό της Μαγούλας.Μίλησαν επίσης η Α. Ηλία, από το Σύλλογο Εργαζομένων ΟΤΑ Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Μάνδρας - Ειδυλλίας, η Κ. Νικολάου, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, που αναφέρθηκε στα προβλήματα μετακίνησης των μαθητών και των οικογενειών τους, ο Β. Παππάς, από το Σύλλογο Ηπειρωτών Θριασίου, που αναφέρθηκε στις δυσκολίες αντιμετωπίζουν και οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής και η Μ. Χρυσογονίδη, εργαζόμενη στο Κέντρο Υγείας Ελευσίνας, που αναφέρθηκε στην ανάγκη συγκοινωνιακής σύνδεσης του Κέντρο Υγείας.

Στα αποτελέσματα της χρόνιας πολιτικής υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης και λειτουργίας με ιδιωτικοικονομικά κριτήρια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής, εστίασε ο Κ. Λουκάκος, οδηγός λεωφορείου - συνδικαλιστής της ΔΑΣ ΟΑΣΑ, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός ότι από τα διαθέσιμα 2250 λεωφορεία αξιοποιούνται σε δρομολόγια περίπου 900 λόγω έλλειψης οδηγών και ανταλλακτικών.

Ολοκληρώνοντας την σύσκεψη, ο Μ. Βαρδαβάκης, εκ μέρους του Σωματείου Εργαζομένων στο ΘΡΙΑΣΙΟ νοσοκομείο, πρότεινε να διευρυνθεί το πλαίσιο αιτημάτων με τις παρατηρήσεις των παρευρισκομένων και να απευθυνθούμε σε όλα τα σωματεία και μαζικούς φορείς της ευρύτερης περιοχής για την πραγματοποίηση κοινής Συγκέντρωσης στο Υπουργείο Μεταφορών, μετην Τετάρτη 30 Οκτωβρίου.

Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε