Καμιά σκέψη για κατασκευή αγωγών - ωρολογιακών βομβών στη Δ. Αττική

2024-01-19
Ανακοίνωση των ΤΟ Ενέργειας - Νερού και Βορειοδυτικής Αττικής της ΚΟΑ του ΚΚΕ

Η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί, για λογαριασμό της HELLENIQ ENERGY (πρώην ΕΛΠΕ) τη δημιουργία δύο νέων αγωγών μεταφοράς αργού πετρελαίου και «λευκών» προϊόντων διύλισης (βενζίνη, νάφθα, κηροζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης) που θα συνδέουν τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις Ασπροπύργου και Ελευσίνας της «HELLENIQ ENERGY» και θα κατασκευαστούν κάτω από έναν νέο κλάδο του προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, σε μια παροπλισμένη σήμερα σιδηροδρομική γραμμή.

Οι συγκεκριμένοι αγωγοί προωθούνται σε μια επιβαρυμένη περιοχή όπως αυτή του Θριάσιου Πεδίου, που ήδη δρομολογείται η μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σε μια περιοχή με άναρχη χωροθέτηση βιομηχανιών (διυλιστηρίων, χημικών εργοστασίων, αποθηκών, κατεργασίας επικίνδυνων αποβλήτων), «εκρηκτική» γειτνίαση βιομηχανικών και κατοικημένων περιοχών, με τη συνέχιση της λειτουργίας και επέκταση της καρκινογόνας χωματερής αλλά και τη δημιουργία εργοστασίου καύσης απορριμμάτων. Την ίδια στιγμή που οι έλεγχοι για τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας στις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες είναι μηδενικοί, όταν δεν υπάρχουν οδοί διαφυγής, και απουσιάζει οποιοδήποτε σχέδιο εκκένωσης για τους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και κατοίκους της περιοχής. Η κατασκευή νέων αγωγών καυσίμων που έρχεται να προστεθεί στα παραπάνω και που μάλιστα θα περνούν λίγα μέτρα μακριά από τον οικιστικό ιστό αποτελεί ωρολογιακή βόμβα για το λαό της Δυτικής Αττικής, που δίκαια αγανακτεί, αφού τα σχέδια αυτά αποτελούν ξεκάθαρη απειλή για την ασφάλεια όλης της περιοχής και τον κίνδυνο ενός Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Έκτασης.

Οι "εγγυήσεις" που μοιράζουν κυβέρνηση και ΕΛΠΕ είναι κενό γράμμα. Και αυτό ο λαός της Δυτικής Αττικής το γνωρίζει πλέον πολύ καλά. Τα δεκάδες βιομηχανικά "ατυχήματα" που σημειώνονται καθημερινά στην περιοχή, ακόμα και μέσα στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ που έχουν αναδείξει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, είναι τρανή απόδειξη. Τα ατυχήματα αυτά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που θεώρει τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας των εργαζομένων κόστος από τα αφεντικά, ενώ η πολιτική προστασία από το κράτος περιορίζεται στην υπενθύμιση της ατομικής ευθύνης και του «τρεχάτε ποδαράκια μου». Υπάρχει και η αντίστοιχη διεθνής εμπειρία, αφού τα ατυχήματα που σημειώνονται σε αγωγούς δεν είναι λίγα και όταν συμβαίνουν προκαλούν εξαιρετικά μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και καταστροφές στο δομημένο και το φυσικό περιβάλλον, με τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ιδιαίτερα όταν υπάρχει γειτνίαση αγωγών πετρελαιοειδών και φυσικού αερίου με σιδηροδρομικές γραμμές, όπως το έργο που σχεδιάζεται στην περιοχή, που προκαλεί μεγαλύτερες φθορές στα υλικά των αγωγών.

Οι σχεδιασμοί αυτοί δεν είναι καινούργιοι. Το συγκεκριμένο έργο είχε ανακοινωθεί στο λεγόμενο αναπτυξιακό περιφερειακό συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ στη Δυτική Αττική το Δεκέμβρη του 2017, ενώ μόλις ένα μήνα αργότερα υπογράφηκε το Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ – ΕΛΠΕ – δήμου Ελευσίνας, στο πλαίσιο του οποίου προβλεπόταν μαζί με τη σιδηροδρομική σύνδεση η ταυτόχρονη μελέτη και κατασκευή αγωγών μεταφοράς καυσίμων μεταξύ των δύο διυλιστηρίων Ασπροπύργου και Ελευσίνας. Θυμίζουμε τις δηλώσεις του τότε υπουργού υποδομών Σπίρτζη να εγκωμιάζει τη διοίκηση των ΕΛΠΕ για τον "κοινωνικό" της τάχα ρόλο.

Άλλωστε τους στόχους της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής 2021, τους ασπάζονταν και αποδέχονταν όλα τα αστικά κόμματα μαζί τα προηγούμενα χρόνια. Αυτούς τους σχεδιασμούς έρχεται τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ να ολοκληρώσει. Κοινός παρονομαστής και των δύο, η προσπάθεια τους να προωθήσουν και να υλοποιήσουν ένα έργο που έχει ανάγκη ο μεγάλος ενεργειακός όμιλος της HELLENIQ ENERGY (πρώην ΕΛΠΕ), για ακόμη μια φορά σε βάρος της ήδη επιβαρυμένης περιοχής.

Είναι πρόκληση για τους κατοίκους της Δυτικής Αττικής να παρουσιάζεται ότι το συγκεκριμένο έργο είναι ωφέλιμο, ότι γίνεται για να διευκολύνει το δίκτυο μεταφορών στην περιοχή του Θριασίου. Και αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια μια σειρά από δρομολόγια του προαστιακού και των λεωφορείων γραμμών που συνέδεαν το Θριάσιο με την Αθήνα, αλλά και τους δήμους της περιοχής μεταξύ τους, είτε έχουν μειωθεί είτε έχουν καταργηθεί, αφού η ανάγκη του λαού για ποιοτικές και ασφαλείς μετακινήσεις θεωρείται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις περιττό κόστος. Έτσι, π.χ. ενώ τα ναυπηγεία της Ελευσίνας θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την κατασκευή σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου σε όφελος των λαϊκών αναγκών ξεπουλιούνται στην ΟΝΕΧ για τα συμφέροντα του αμερικανικού μονοπωλίου και των σχεδίων του. Πολύ περισσότερο, όταν ακόμα και η ίδια η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής που προβλέπεται να περνά μέσα από τον οικιστικό ιστό γεννά σοβαρά ζητήματα ασφάλειας που θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν, όμως θεωρούνται κόστος.

Η ζωή υπό τη διαρκή απειλή ενός βιομηχανικού ατυχήματος που θα κοστίσει σε ανθρώπινες ζωές δεν είναι μονόδρομος! Τώρα απαιτείται να δυναμώσει η πάλη για ουσιαστικά μέτρα πρόληψης και προστασίας, για να σταματήσουμε να ζούμε με το άγχος και το φόβο για την υγεία και τη ζωή μας.

Το ΚΚΕ, στηρίζει το δίκαιο αίτημα των κάτοικων και των εργαζομένων του Θριάσιου Πεδίου να μην προχωρήσει η κατασκευή των αγωγών των "κερδών", την ίδια στιγμή που ο λαός της Δυτικής Αττικής θα βιώνει την ενεργειακή φτώχεια και το τσάκισμα του εισοδήματος του από την ακρίβεια.

Συγκρουόμαστε με την πολιτική που θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες στο βωμό της κερδοφορίας!

Σε αυτό το δρόμο καλούμε όλους τους εργαζόμενους και το λαό της περιοχής. Σε συμπόρευση με το ΚΚΕ για την οργάνωση της πάλης ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την ανατροπή αυτών που παίζουν με τη ζωή μας για να κερδίζουν οι λίγοι.

Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε